4 marca – czwartek
Temat dnia – Kalendarz pogody
Cele: tworzenie kalendarza pogody, rozwijanie umiejętności odczytywania prognozy pogody.
„Marcowa pogoda” – słuchanie piosenki / sł. S. Karaszewski, muz. E. Witkowska/, ilustrowanie ruchem treści , zapamiętywanie jak największej liczby szczegółów.
„Marcowa pogoda” Stanisław Karaszewski
Ugotuję dziś pogodę
na marcową zmienną porę.
Wleję deszczu kilka kropel,
dodam też lodowy sopel.
Słońca żółcią wnet poleję,
niech się w garnku słonko grzeje.
Już pogoda się gotuje,
wszystko mieszam i próbuję.
Jak mgła z garnka para bucha
Och, pogoda mnie nie słucha!
Już unosi się pokrywa, zerkam
– w garnku tęcza pływa.
Piosenka na głosy – ćwiczenia artykulacyjne – śpiewanie fragmentów w specjalny sposób, np. szeptem, wysokim głosem, niskim głosem, piszczącym głosem, itd.
Obejrzyj prognozę pogody – wieczorem, gdy jest prezentowana w telewizji. Zwróć uwagę na pojawiające się określenia- wiatr północny, zachodni, ciśnienie rośnie, spada…itd.
Praca z KP3. 25b – łączenie liniami takich samych chmur, odczytywanie kodu, samodzielne pisanie liter, dorysowywanie brakujących elementów.
You must be logged in to post a comment.